Sunday, February 19, 2012

KALAU AKU MAMPU ...

Ya Allah ..
kalau aku mampu tanggung segala penderitaan ibuku.. ku sanggup kalau Kau alihkan tu semua kpdku Ya Allah..tu je yg aku minta..aku xsanggup melihat ibuku menderita..
Ibuku byk berkorban tukku..bgla peluang hambamu ini pula tu buat mcm tu..
Pindahkanla segala sakit,,derita,,masalah yg ditanggung kpdku..
Adik2ku lebih memerlukan ibuku..
Panjangkanlah umurnye..jika Engkau mahu..pendekkanlah umurku Ya Allah..
Hidupku didunie ini xberi manfaat kpd owg lain..
Biarlah aku tanggung tu semua..
Tiada lain yg kuminta selain kebahagian tuk ibuku didunia dan akhirat..
Buat abahku..ku mohon Kau jauhkanla die dr kwn2 die yg memusnahkan keharmonian kami semua..
tutupla pintu hati abahku dr mendengar tipu helah mereka yg sememangnye cemburu dgn kami ya Allah..
kau bunuhla syaitan2 itu dr muka bumi ini..
mereka yg xtau..xkn mengerti apa2..

Ya Allah,
lagi satu aku xmngerti..
knp org yg aku cinta sanggup brmain cinta ngn org lain??
knp Ya Allah??
ataupun aku mmg ditakdirkan utk tidak mempunyai apa2..
xcukupkah ngn apa yg aku dah beri,.
aku tau aku kekurangan sudut fizikal..
aku xcantik seperti yg laen2..aku hodoh !!
aku xbrmaksud ..sbb ape yg ade pdku ini adalah pinjaman dr Kau Ya Allah..

Oleh itu,aku mahu pulangkan hakmu ini..'
dan berikanla pd yg benar2 berhak..
aku xlayak tuk gne hakmu ini..
hidupku xbererti bg sape2..

Bila aku sudah tiada..
jagalah mereka2 yg aku syg ini..
berilah kebahagiaan pd mereka..
kebahagiaan yg xmampu aku beri..
Ya Allah..
terima kasih kerana memberi peluang kpdku utk gne hakmu ini..


Penuh kasih syg,
Nur Fatihah Bt Yazid..

No comments:

Post a Comment